Ungaria

Angajarea în muncă pe teritoriul Ungariei

Din data de 01.01.2009 angajarea in muncă a cetăţenilor români se face fără nici o restricţie, în condiţii similare cetăţenilor ungari

Pentru angajare în muncă este necesar ca cetăţeanul sa aibă şederea legală pe teritoriul Ungariei, să posede permisul de şedere („regisztracios igazolas”), respectiv card cu adresa de domiciliu („lakcimkartya”) şi card de impozitare după caz.

Înainte de a pleca din România, se recomandă cetăţenilor români să verifice oportunităţile existente pe piaţa muncii din Ungaria şi să solicite informaţii din partea consilierilor EURES din cadrul Agenţiei de Ocupare a Forţei de Muncă din judeţul în care aceştia se află. O listă a consilierilor EURES din România poate fi consultată pe site-ul EURES accesând link-urile:

http://eures.anofm.ro/contact.php

https://ec.europa.eu/eures/page/homepage?lang=ro

 Românii au la dispoziţie o reţea de centre de informare specializate, finanţate de Comisia Europeană, unde pot afla detalii despre oricare dintre domeniile de activitate ale instituţiilor Uniunii. Reţeaua Europe Direct oferă informaţii practice despre demersurile pentru recunoaşterea studiilor în ţările Uniunii, călătoria în statele membre sau posibilităţile de obţinere a permisului de muncă.

În acest scop se poate apela gratuit numărul de telefon 00.800.67891011 sau se poate accesa site-ul : www.europedirect.centras.ro

 În Ungaria, pentru a candida la un loc de muncă este necesar să întocmiţi un dosar compus dintr-o scrisoare de intenţie, curriculum vitae cu fotografie, copii ale diplomelor şi ale certificatelor de formare profesională etc..

Scrisoarea de intenţie nu trebuie să depăşească o pagină format A4 şi trebuie să exprime scurt şi concis motivul pentru care vă interesează un loc de muncă şi de ce credeţi că vi se potriveşte un anume post. De asemenea, explicaţi de ce vreţi să lucraţi în Ungaria.

Următoarele informaţii trebuie să se regăsească în CV:

•          Date personale: nume şi prenume, adresa, numărul de telefon şi adresa de e-mail (în partea de sus a paginii);

•          Experienţa: reprezintă cea mai importantă parte a CV-ului pentru angajatori. Se va începe cu cea mai recentă experienţă profesională şi se vor indica cele mai importante atribuţii şi informaţii cu privire la compania/persoana pentru care s-a lucrat. Este foarte util ca solicitantul să menţioneze şi proiectele majore la care a luat parte şi mai ales cele de al cărui succes a fost responsabil. Tinerii absolvenţi pot menţiona şi perioadele de training sau alte tipuri de activităţi ce ar putea fi considerate experienţe profesionale.

•          Formare profesională: se vor preciza cele mai recente cursuri (învăţământ superior/ universitar). Se va menţiona titlul disertaţiei şi/sau doctoratului şi eventual rezultatele obţinute.

•          Training-uri: se vor menţiona seminariile şi programele de training care sunt importante având în vedere postul pe care o persoană intenţionează să îl ocupe.

•          Aptitudini: se vor preciza capacitatea de utilizare a calculatorului, aptitudini tehnice etc.

•          Cunoştinţe lingvistice: este foarte importanta cunoaşterea limbii maghiare.

Puneţi accent pe competenţele dumneavoastră lingvistice şi pe nivelul dumneavoastră de cunoaştere a limbii maghiare. Cunoaşterea minimă a limbii maghiare este o condiţie pentru obţinerea unui loc de muncă in Ungaria.

Site-uri utile pentru cei care caută un loc de muncă în Ungaria:

http://nfsz.munka.hu/

https://vmp.munka.hu/

În cazul in care sunteţi victima unor abuzuri sau victima angajării ilegale puteţi să apelaţi la birourile inspectoratelor teritoriale de muncă  din judeţul în care angajatorul îşi are sediul social sau puteţi sa solicitaţi sprijinul ataşatului pe probleme de munca si afaceri sociale din cadrul Ambasadei României din Ungaria.

Datele de contact ale inspectoratelor teritoriale de muncă pot fi găsite pe următorul site:

http://www.ommf.gov.hu/index.php?akt_menu=22

Biroul ataşatului pe probleme de muncă şi sociale din Ungaria poate fi contactat la următoarele date de contact:

Adresa: 1146 Budapesta, str. Thokoly nr 72

Telefon fix: +36-1-222-45-60

Telefon mobil: +36-30-743-27-21

Fax: +36-1-384-55-35

Email: albert.birta@muncii.ro

În cazul în care aţi venit la muncă în Ungaria cu sprijinul unei companii de intermediere a forţei de muncă din România şi consideraţi că aţi fost victima unor abuzuri, veţi face o declaraţie pe proprie răspundere autentificată de consul cu privire la modul în care consideraţi că v-au fost încălcate drepturile de către intermediarul român. Declaraţia va fi trimisă în formă originală de către Secţia consulară  a  Ambasadei la Inspecţia Muncii şi la Inspectoratul General al Poliţiei Române. Prezenţa dumneavoastră la secţia consulară în vederea întocmirii acestei declaraţii este obligatorie.

Coordonatele Secţiei consulare a Ambasadei României la Budapesta sunt:

Adresa: 1146 Budapesta, str. Thokoly nr.72

Tel fix: +36-1-384-76-89 şi +36-1-220-16-66

Tel mobil: +36-30-678-19-60 sau +36-30-678-19-50

E-mail: budapesta.cons@mae.ro

Lansarea selecției pentru posturi în cadrul Programului Interreg V-A România-Ungaria

24.03.2017

Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice și Fondurilor Europene în calitate de Autoritate de…

Ceremonia deschiderii celei de-a 28-a ediţii a festivalului de teatru francofon de la Pecs

20.03.2017

În data de 16 martie 2017, ambasadorul României în Ungaria, Marius Lazurca, a participat la ceremonia deschiderii…

Recepție de rămas bun a Consulului General Ioan Fodoreanu, la Seghedin, Ungaria

20.03.2017

În data de 17 martie 2017, ambasadorul României la Budapesta, Marius Lazurca, a participat la recepţia…

Recepție dedicată Agri Investors Conference, găzduită de Ambasada României la Budapesta în seara zilei de 8 martie.

14.03.2017

În seara zilei de 8 martie a.c., salonul Ambasadei României la Budapesta a găzduit recepția care a…